Sådan kommer du godt i gang med at bygge og indrette din nye butik

Redaktion Boligøkonomi

Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de hjemmesider, der linkes til.

Vi er mange, som går rundt med drømme om at starte egen forretning. En vision om at begynde en tilværelse, hvor man selv ejer sin tid. En hverdag, hvor man selv træffer alle beslutninger og lever frit. At starte en fysisk butik indebærer et stort engagement fra os selv. Det er f.eks. i forhold til opbygning og indretning af lokaler. Ofte har vi muligheder for at leje eller købe butikslokaler, som tidligere har været i brug til andre formål.

Med andre ord kan vi få brug for at lave justeringer i lokalerne, som vi ønsker, skal blive til vores butik. Et sted, hvor vi med glæde vil tage imod vores kunder hver dag. Artiklen her handler om at komme godt i gang med at bygge og indrette ny forretning.

De store investeringer med høj gevinst

Drømme om at starte egen butik i by eller på land er ledsaget af risiko. Vi skal ofte lægge en stor pengesum i investeringer, når vi starter nyt op. En af de store poster i udgifterne er ombygning af butikslokaler. Her er der tale om processen fra at overtage lokaler, som tidligere har været i brug. Chancen for at de eksisterende rum kan opfylde netop vores behov er meget lav. Vi skal derfor være parate til at investerer i ombygning eller renovering.

Det kan f.eks. være i form af ny facade til butikken. Pudsning og maling af facaden giver indtrykket af det stilrene og moderne. Ligeledes kan vi med fordel skifte vinduer og døre i vores nye lokaler; specielt hvis det er slidt. Et nyt gulv kan også bringe nyt liv til gamle lokaler. Her skal vi specifikt kigge efter industrigulve. På den måde får vi et gulv, som passer til vores forretningsmæssige gøremål. Vi kan samtidig bryde vægge ned i vores nyindkøbte lokaler. På den måde får vi den type rum, som vi har brug for.

Indretning af vores nye lokaler

Renovering af butikslokaler er kun første trin i at opføre ny forretning. Efter vi har opført skelettet af vores nye lokaler, skal butikkens inventar købes ind. Det er i form af møbler, hylder osv. Genstande, som skal fremvise produkterne i forbindelse med salg til potentielle kunder i forretningen. En meget vigtig post i vores indkøbsbudget. Her skal vi beslutte os for en særlig stil og æstetik, som præger møblerne i rummet. På den måde oplever kunderne systematik og orden.

Markedet er stort inden for forhandlere, som sælger inventar. Vi kan finde alt, hvad vi skal bruge af borde, stole og f.eks. tøjstativer. Her er det en stor fordel at sammenligne priser mellem flere forhandlere. Således kan vi få gode priser på indkøb af inventar.

Vi kan komme godt i gang med at bygge og indrette vores nye butik. Det handler om at sætte penge af, så vi kan få et ordentligt resultat. En butik som vi kan være tilfredse med. På den måde kan vi starte vores tilværelse som butiksejer med et smil.